En stor stark mellan brösten

Marknadsföring kan ta sig uttryck på många sätt. Olika företag har olika sätt att marknadsföra sig och ofta är det väldigt förknippat med vilket land man kommer ifrån och/eller verkar i.

När den europeiska bryggarunionen Brewers of Europe hade sitt medlemsmöte nyligen visades ett par olika sätt av marknadsföring upp för de församlade delegaterna. Vi i Norden har ju vårt sätt att marknadsföra våra produkter, strikt reglerade, och vi är vana vid små modesta uttryck allt som oftast. Så vi blev väldigt häpna när föredragshållaren visade upp bilder för ett tyskt öl, där bilderna föreställde ett par enorma kvinnobröst kramandes en stor sejdel med starköl.

Vi från Norden orkade inte ens flina, vi tyckte det var för pinsamt och töntigt och satt där med stenansikten. Men från de flesta andra länder som var representerade hördes det glada fniss och en delegat ställde till och med frågan vad som var så underligt med den här bilden.

Just länderna med de fnissande delegaterna har problem med att kvinnor inte föredrar att dricka öl utan hellre dricker annan dryck. Med tanke på marknadsföringen är det kanske inte så underligt.

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Du kan använda dessa HTML-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*