Positiv ölkultur skapar vi här och nu

I Dagens Industri beskrivs idag vad som händer just nu i vår svenska bryggarbransch. Nämligen att den svenska bryggarbranschen blommar, både i form av smaker och i form av ölsorter och att det finns plats för fler bryggerier, både de stora, de mellanstora och de mindre. Det viktiga är att hitta konsumenter och att få logistiken att fungera. Att Systembolaget är den viktigaste försäljningskanalen är självklart, lika självklart borde det vara att både de lokala krogarna och de i storstaden anamnnar detta ölintresse. Att krogen inte nöjer sig med att erbjuda en ljus lager av känt märke, utan att man faktiskt kan erbjuda 15 olika lager-öl, alla med olika smaker och med olika och fantastiska möjligheter att förhöja smaken på maten som gästen just då ska äta.

 En ” lager är en lager är en lager” är en gammal sanning som inte stämmer med dagens ölkultur.

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Du kan använda dessa HTML-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*