Stena öka med sin bordershop

Färjekoncernen Stena Line har ökat sitt passagerarantal ganska drastiskt under 2014. Föklaringen är enkel. Konceptet bordershop, där Stena erbjuder billigare alkohol, choklad och kosmetika lockar passagerare till storköp.

Stena Line hade det största antalet resenärer på tio år på sina linjer under 2014, skriver nyhetsbrevet Indikat Media. Över en halv miljon människor åkte med rederiet i fjol, vilket är en avsevärd ökning.
Ändå hävdar många förståsigpåare att gränshandeln, med bordershop, minskar och inte alls står för samma lockelse som tidigare.
I de siffror som vi redovisar finns inte ölexporten till färjor med, utan endast till bordershop i Tyskland. Den exporten fortsätter att öka.

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras.

*

Du kan använda dessa HTML-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>