Vad händer med den svenska alkoholreklamslagstiftningen? Webbinarium den 8 oktober

«

Det råder just nu stor osäkerhet kring den svenska alkoholreklamen och det finns en politisk vilja att ytterligare strama åt den genom att tex förbjuda alkoholreklam i sociala medier. Samtidigt så har patent- och marknadsöverdomstolen nyligen ogiltigförklarat den svenska bildregeln. Vad blir konsekvenserna när politisk vilja att reglera står mot rättspraxis och EU-rätten? Vad finns det för andra domar och EU-direktiv som påverkar svensk alkoholreklam?

 

Den 8 oktober anordnar Sveriges Bryggerier tillsammans med SVL ett digitalt seminarium där vår egen Alkoholgranskningsman, AGM, berättar om utmaningarna inom svenska alkoholpolitiken och dess påverkan på svenska aktörer. Medverkar gör även Tobias Eltell, jurist med många års erfarenhet av marknadsföring och självreglering och Mackmyras vd Johan Larsson, som utmanat de svenska marknadsföringsreglerna.

 

När? Fredag den 8 oktober kl.09.00 – 10.15. Länken öppnar 08.45.
Var? Webbinarium, länk skickas ut till anmälda någon dag innan sändning.
Anmäl dig här

 

Välkommen!

»